maandag 27 april 2009
Better City, Better life.
Sommige wereldexpo's halen meer het nieuws dan andere. In 2008 vond deze bij voorbeeld plaats in Zaragoza (foto).
Het centrale thema van de expo was 'water'. Niet alleen voor het aride Spanje een meer dan terechte keuze. Alleen, erg sexy klinkt dat niet: wie gaat er trouwens naar een expo om met onoplosbare problemen geconfronteerd te worden. Een expo dient bij uitstek om mensen te mobiliseren rond een positief toekomstbeeld. België had dit begrepen en ze sleten dan ook gedurende de expo "30.000 wafels,30.000 aardbeien met chocolade, 600.000 Lotus-wafeltjes (naast de 1.200.000 die gratis aan de ingang werden uitgedeeld en als onze bezoekersteller dienden), 1500 kilo frieten, 550 kilo mosselen en 40.000 liter bier."
In 2010 zal Shanghai zich over de wereldtentoonstelling ontfermen. Ook zij hebben begrepen waar het tijdens zo'n expo om draait: Better City, Better life.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
... en gisteren op TV gezien: een Antwerpse officiële delegatie naar Japan, 't Stad gaan promoten. Met alles er op en er aan. UIteraard werden de Japanners ook op uitgelezen streekgerechten vergast. Eén minpunt: onze porties zijn veel te groot. En die brave Japanners geraken dan helemaal in paniek, want ze denken dat ze alles zullen moeten opeten. Dus nemen ze liever niets aan, dan hun gasten te moeten schofferen. Daar stonden onze koks dan met hun specialiteiten.
BeantwoordenVerwijderenMaar het bierdrinken, zo bleek, stelt de Japanse medemens duidelijk voor minder problemen.